Warning: Undefined array key "body_background_image_tablet" in /home/users/pdrpxhya/public_html/mpcu.pl/mpcu2025/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php on line 1492
Polityka prywatności - MPCU

Administrator danych osobowych  

Administratorem Państwa danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Centrum Ubezpieczeń i Turystyki Marek Piskur z siedzibą w Kielnarowa 274A, 36-020 Tyczyn, NIP: 8671915854, REGON: 8300458370 (dalej jako „Administrator”). 

W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą się Państwo skontaktować z Administratorem korespondencyjnie, kierując pismo na wskazany powyżej adres siedziby,lub drogą elektroniczną, wysyłając wiadomość e-mail na adres: ubezpieczenia@mpcu.pl. 

Administrator dokłada wszelkich starań, aby przetwarzanie danych osobowych odbywało się w sposób zgodny z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innych obowiązujących aktów prawnych w zakresie ochrony prywatności. 

Zakres, cele i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych 

Zakres przetwarzania danych osobowych zależy od rodzaju relacji prawnej łączącej Państwa z Administratorem. Możemy przetwarzać w szczególności dane takie jak: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz adres zamieszkania lub siedziby (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj). 

W przypadku klientów nie będących jednocześnie konsumentami, możemy dodatkowo przetwarzać nazwę firmy, numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer REGON, a także imiona, nazwiska, adresy e-mail oraz numery telefonów osób upoważnionych do kontaktu lub reprezentacji. 

Podanie danych osobowych jest co do zasady dobrowolne, jednakże w przypadkach, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy, ich podanie stanowi warunek jej realizacji. Brak podania danych może skutkować niemożnością zawarcia umowy lub świadczenia usług. 

Dane osobowe przetwarzane są w następujących celach i na podstawie odpowiednich przepisów RODO: 

1) w celu zawarcia i wykonania umowy oraz świadczenia usług zgodnie z umową – podstawę przetwarzania stanowi niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); 
2) w celu spełnienia ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. wystawienia i przechowywania faktur i innych dokumentów sprzedażowych/ księgowych, rozpatrywania reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO); 
3) dla celów marketingowych Administratora, tj. oferowania Państwu produktów i usług bezpośrednio (marketing bezpośredni) – podstawę przetwarzania stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 
4) do celów analitycznych, statystycznych, w tym lepszego doboru produktów, usług do potrzeb klientów, optymalizacji naszych produktów, optymalizacji procesów obsługi, optymalizacji procesów obsługi, budowania wiedzy o naszych klientach, analizy finansowej naszej spółki – podstawę przetwarzania stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 
5) dla ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, dochodzenia roszczeń związanych z zawartą z Państwem umową – podstawę przetwarzania stanowi prawnie uzasadniony interes administratora polegający na dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 
6) w celach archiwalnych (dowodowych) – podstawę przetwarzania stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości prawnej wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 
7) w celu badania satysfakcji klientów – podstawę przetwarzania stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na poprawie jakości oferowanych usług (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) 

Okres, przez jaki przechowujemy dane osobowe 

Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do zawarcia i wykonania umowy, a po jej zakończeniu – przez czas wymagany przepisami prawa lub konieczny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody, przetwarzanie trwa do momentu jej cofnięcia, chyba że dalsze przechowywanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa. 

Okres przetwarzania danych może zostać przedłużony w sytuacjach, gdy dalsze przetwarzanie jest konieczne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, a także na żądanie właściwych organów władzy publicznej, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie wskazanego okresu dane osobowe są trwale usuwane lub poddawane procesowi anonimizacji w sposób uniemożliwiający identyfikację osoby, której dotyczyły. Administrator dokonuje regularnych przeglądów przechowywanych danych w celu zapewnienia, że nie są one przetwarzane dłużej, niż jest to niezbędne do realizacji wskazanych celów. 

Odbiorcy danych osobowych 

Państwa dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie zaufanym partnerom biznesowym, z którymi Administrator współpracuje w zakresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania, o których mowa powyżej. Dane przekazywane są w szczególności podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi z zakresu obsługi teleinformatycznej, prawnej, marketingowej, księgowej, logistycznej oraz doradczej. Ponadto dane mogą być udostępniane podmiotom realizującym płatności elektroniczne, bankom, operatorom płatności, firmom kurierskim i windykacyjnym, podmiotom audytorskim oraz dostawcom narzędzi niezbędnych do obsługi strony internetowej i działań marketingowych. Wszystkie te podmioty przetwarzają dane na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, zawartych zgodnie z wymogami RODO, co zapewnia właściwy poziom bezpieczeństwa i poufności danych. 

Dane osobowe mogą również zostać przekazane właściwym organom publicznym, sądom lub organom ścigania – wyłącznie w przypadkach i w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa. Administrator nie przekazuje danych innym podmiotom w celach komercyjnych ani nie udostępnia ich osobom trzecim bez podstawy prawnej. 

Przekazywanie danych do państw trzecich 

Administrator co do zasady nie przekazuje pozyskanych danych osobowych poza terytorium Polski, Unii Europejskiej ani Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Wyjątkiem są sytuacje, w których dane zostały pozyskane za pośrednictwem strony internetowej Administratora oraz po uzyskaniu Państwa zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną lub akceptacji plików cookies. W takich przypadkach dane mogą być przekazywane do państw trzecich, w szczególności do Stanów Zjednoczonych Ameryki, w związku z korzystaniem z narzędzi analitycznych i marketingowych, takich jak Google Analytics lub Meta Pixel. 

Państwa dane osobowe mogą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Państwa żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Państwa sytuację. 
Profilowanie odbywać się będzie w sytuacji pozyskania danych za pośrednictwem stron internetowych Administratora oraz po uzyskaniu zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną lub akceptacji stosowania plików cookies. Profilowanie wykonywanie jest w takim przypadku w oparciu o dane takie jak: dane dotyczące świadczonych usług, dane transmisyjne, dane o lokalizacji, informacje pozyskane za pomocą tzw. plików cookies. Profilowanie ma wpływ na informacje marketingowe oraz oferty jakie będą Państwo otrzymywać od Administratora. 

Prawa osoby, której dane dotyczą 

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Państwu następujące prawa: prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a zakresie, w jakim dane są przetwarzane na podstawie zgody – także prawo cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. 
W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej można kontaktować się z Administratorem pisząc na adres mailowy:ubezpieczenia@mpcu.pl  lub pocztą tradycyjną, piszą na adres: Centrum Ubezpieczeń i Turystyki Marek Piskur, al. Tadeusza Rejtana 36, 35-959 Rzeszów. 
W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.